Ruszają V Ogólnopolskie Warsztaty Interpretacji Muzyki Mariana Sawy

W dniach 24 - 29 czerwca 2019 roku odbędą się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Bielsku-Białej, przeniesione z ubiegłego roku V Ogólnopolskie Warsztaty Interpretacji muzyki organowej, fortepianowej, skrzypcowej i kameralnej Mariana Sawy dla nauczycieli i uczniów szkół muzycznych I i II stopnia (a także w miarę możliwości dla studentów studiów licencjackich). 

Wykładowcy:
 
prof. MARIETTA KRUZEL-SOSNOWSKA (organy)
Towarzystwo im. Mariana Sawy (Warszawa)
prof. UMFC dr hab. MARCIN TADEUSZ ŁUKASZEWSKI
(fortepian)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina (Warszawa)
dr ALEKSANDRA GAJECKA-ANTOSIEWICZ (klawesyn)
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów (Łódź)
dr JOLANTA SOSNOWSKA (skrzypce)
Towarzystwo im. Mariana Sawy (Wiedeń)
 
Termin i miejsce warsztatów:
Warsztaty odbędą się w dniach 24 czerwca (poniedziałek) – 29 czerwca (piątek) 2019
roku w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. St. Moniuszki w Bielsku-Białej. Zakwaterowanie
we własnym zakresie (w pobliżu DOT hostel, ul. Sikorskiego 2/12). Wyżywienie
w stołówce ZPSM. Wykłady, warsztaty i koncerty odbędą się w salach ZPSM oraz w Katedrze
św. Mikołaja w Bielsku-Białej.
 
Szczegółowych informacji udziela Towarzystwo im. Mariana Sawy (wiceprezes Marietta
Kruzel-Sosnowska, sekretarz Marcin T. Łukaszewski), a także Urszula Jasiecka-Bury z ZPSM
im. St. Moniuszki w Bielsku-Białej.
 
Udział w warsztatach jest bezpłatny. Uczestnicy ponoszą koszty wyżywienia w ZPSM.
 
Zgłoszenia:
Zgłoszenia (formularz do pobrania na stronie TiMS www.mariansawa.org) przyjmuje
Marietta Kruzel-Sosnowska pod adresem: marietta.kruzel@gmail.com. Termin zgłoszeń
upływa 4 czerwca 2019 roku. Zgłoszenia mogą zostać przyjęte w późniejszym terminie, jeśli
będą wolne miejsca.
 
Warsztaty obejmują:
 
- otwarte lekcje indywidualne – praca nad utworami Mariana Sawy; możliwość pracy
również nad interpretacją utworów innych kompozytorów polskich XX i XXI wieku
- wykłady otwarte i projekcję filmu o życiu i twórczości Mariana Sawy
- prezentację organów w Katedrze św. Mikołaja w Bielsku-Białej oraz zajęcia na nich
- koncerty wykładowców i uczestników warsztatów
 
Cele i adresaci warsztatów:
 
Marian Sawa pozostawił ogromny dorobek kompozytorski, w którym przewagę stanowią
dzieła organowe, chóralne i wokalno-instrumentalne. Podstawowym celem warsztatów
jest zapoznanie uczestników z instrumentalną twórczością Sawy, zwłaszcza z utworami na
instrumenty klawiszowe i na skrzypce. Utwory te, oprócz wysokich walorów artystycznych,
odznaczają się również wybitnymi wartościami pedagogicznymi.
Warsztaty obejmują otwarte lekcje muzyki organowej, fortepianowej, klawesynowej,
skrzypcowej i kameralnej.
 
Program warsztatów:
 
ORGANY
Etiudy organowe (pedałowe, wyd. Warsaw Music Edition), Etiudy organowe (na manuał
i pedał, wyd. Warsaw Music Edition), Mini-fugi (wyd. Warsaw Music Edition), Tria-kanony
(wyd. Warsaw Music Edition), Preludia na temat polskich pieśni kościelnych (wyd. Wydawnictwo
Indyk – Kraków), Partity wielkopostne i wielkanocne (wyd. Fundacja Pro Organo –
Łomianki), 10 małych preludiów, Taneczne obrazki, Fuga-Bolero, Fresk gregoriański, Toccata
z fugą, Hymnus in honorem Sancti Petri et Pauli (wyd. Polski Instytut Muzyczny – Łódź),
Fantazja ludowa, Fantazja jasnogórska lub inne utwory zawarte w czterech tomach dzieł
organowych wydanych przez Towarzystwo im. Mariana Sawy, Wydawnictwo Polihymnia
(Lublin), Warsaw Music Edition, Polski Instytut Muzyczny w Łodzi, Fundację Pro Organo,
a także inne, nie wymienione w powyższym zestawieniu, także w postaci kserokopii rękopisów
(do wyboru przez kandydatów).
 
FORTEPIAN
(wszystkie utwory wydane przez TiMS, Warszawa 2007): Preludium i fuga, Cztery etiudy,
Wariacje, Miniatury, Toccata, Prelud stylizowany, Scherzino, Cztery mazurki (I-III wyd. TiMS,
IV wyd. BN Antologia mazurków polskich), Sonata Ha-Fis, Sonatina, Trzy elegie na organy
lub fortepian, Rapsod, Trzy obertaski, Kolędowe granie (wyd. Warsaw Music Edition 2004),
Cztery kolędy na fortepian na 4 ręce (nie wyd.), Fuga-Bolero na 2 fortepiany (wyd. TiMS),
Pian-Org na organy i fortepian (nie wyd.).
 
KLAWESYN
(wszystkie utwory wydane przez TiMS, Warszawa 2007): Topofonium, Sonatina, Msza Orbis
Factor, Burleska, Raf, Toka Tiki Tak, Sonata Hafis
 
SKRZYPCE
Goroliki na kwartet smyczkowy (2000), Hymn a tre (1996) na skrzypce, altówkę i fagot (wiolonczelę),
Trzy miniatury dziecięce: Krakowiaczek dla Joli, Pavana, Oberek na skrzypce i fortepian
(1986); na skrzypce i organy: Largo (1995), Con fuoco (1995), Trzy dialogi (2002), Bogurodzica
(2003), Modlitwa (2003), Duol vel Duet (2003), Canzonetta (2003); na skrzypce solo: Lajkonik
(2003), Cadenza (2003?).
 
Pozycje wydane przez TiMS powinny się znajdować w szkolnych bibliotekach, do których
zostały przekazane przez CEA. W przypadku braku nut w szkolnej bibliotece nalezy skontaktowac się z TiMS: marietta.kruzel@gmail.com. Informacji o utworach skrzypcowych udziela
Jolanta Sosnowska: violinessa@gmail.com.
 
{info. pras}

Wszystkie treści na Prostoomuzyce.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.
Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.
Więcej informacji: Edyta Ruta | edyta.ruta [at] prostoomuzyce.pl | +48 579 66 76 78

Więcej artukułów z kategorii: 

Dodaj komentarz

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Oceń zawartość: 

Brak głosów