Milion dla Krakowa. Na kulturę oczywiście.

05.07.2017
fot. freeimages.com

Sponsorowanie kultury staje się w Polsce coraz bardziej popularne. Krakowskie Biuro Festiwalowe, organizator kluczowych miejskich wydarzeń i festiwali o międzynarodowym zasięgu, pozyskało „Partnera dla Krakowa”, który przekaże jeden milion złotych na wsparcie planowanych imprez. W piątek, 30 czerwca, podpisano umowę, na mocy której KBF przez najbliższe trzy lata będzie współpracować z BUKOVINA Resort i Grupą Autoremo. To pionierska sytuacja w Polsce, kiedy prywatny przedsiębiorca wspiera instytucję kultury w takim zakresie.

„Jest to bardzo dobra wiadomość dla krakowskich festiwali i przede wszystkim dla mieszkańców, ponieważ wydarzenia, które organizuje KBF są właśnie dla nich. To oni przychodzą na wydarzenia i angażują swój czas. Inwestycje w kulturę są więc podstawą rozwoju społeczeństwa zaangażowanego i świadomego” - mówi Andrzej Kulig, Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa ds. polityki społecznej, kultury i promocji miasta. „Do inwestowania coraz częściej zapraszamy także przedstawicieli świata biznesu, który z kulturą jest już nierozerwalnie związany. Nam pozwoli to na podnoszenie jakości imprez, która i tak jest już na bardzo wysokim poziomie. Nie udałoby się to jednak bez Partnera dla Krakowa” - dodaje Prezydent Kulig.

Współpraca będzie obejmowała wsparcie kampanii promocyjnych z wykorzystaniem działań z obszarów marketingu tradycyjnego, digital marketingu oraz własnych innowacyjnych rozwiązań.

Zastępca dyrektora Krakowskiego Biura Festiwalowego ds. marketingu, Magdalena Łukasik zauważa, że trendem obowiązującym od kilku sezonów, jest angażowanie uczestników wydarzeń poprzez ich emocje. „Tak właśnie działamy w KBF. Możemy śmiało powiedzieć, że wdrażamy nową strategię współpracy z partnerami. Ekspozycja logotypów marek i firm, z którymi pracujemy, nie jest już wystarczająca. Liczy się zaangażowanie odbiorców oraz dostarczenie w atrakcyjny sposób mieszkańcom i turystom treści, których poszukują. Zgodnie z naszą filozofią razem z partnerami, podczas każdego flagowego wydarzenia, tworzymy strefy relaksu, organizujemy konkursy, tworzymy przestrzeń festiwalową na Rynku Głównym i w innych lokalizacjach w Krakowie, w których znajdują się również centra festiwalowe. Takie działania zamierzamy prowadzić równie z Grupą Autoremo i BUKOVINA Resort. Jesteśmy też gwarantem wysokiej jakości, ponieważ dajemy naszym partnerom bezpieczeństwo stałości współpracy i dobrze wypozycjonowany produkt” - dodaje dyrektor Łukasik.

Badania pokazują także, że uczestnictwo w życiu kulturalnym, przyczynia się do podnoszenie jakości życia mieszkańców, wytwarza i pielęgnuje więzi. „Jesteśmy z Podhala, a tam więzi cenimy szczególnie. Kraków jest nam natomiast bardzo bliski. To stolica naszego województwa, ośrodek znany na całym świecie. Inwestowanie w kulturę w Krakowie przynosi same korzyści – mieszkańcom coraz lepsze wydarzenia, na które my, jako przedstawiciele południa Polski teraz także będziemy zapraszać naszych klientów.” – zapowiada Edward Kuchta, Prezes Fundacji BUKOVINA i członek zarządu Bukowiańskiego Towarzystwa Geotermalnego, właściciela marki BUKOVINA Resort oraz współwłaściciel Grupy Autoremo. „Jako firma, która świadomie angażuje swoje środki finansowe we wsparcie sektora publicznego, inwestujemy przecież także w nasz wizerunek – jesteśmy przedsiębiorstwem, które wspiera działania społeczne, działania dla ludzi. Dzięki współpracy z miastem Kraków nasza oferta będzie jeszcze bogatsza.” – wylicza Edward Kuchta.

Zgodnie z obowiązującą umową, tytuł „Partner dla Krakowa” będzie eksponowany podczas kluczowych miejskich imprez, do których zaliczają się m.in: Festiwal Opera Rara, Festiwal Misteria Paschalia, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Festiwal Miłosza, Wianki – Święto Muzyki, Conrad Festival, Festiwal Sacrum Profanum, wydarzenie „Dźwigacze Kultury. Konferencja”, inicjatywa Kraków Network, działająca przy Centrum Kongresowym ICE Kraków. Wspólne działania obejmą także promocję poprzez sieć oficjalnych punktów informacji miejskiej InfoKraków, obecność na premierach filmowych, organizowanych przez Krakow Film Commision.

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.